Dnia 23.08.2019 r. o  godzinie 2:00 wyjechaliśmy w naszą podróż do urokliwego miasteczka Cēsis na Łotwie. Przed granicą polsko-litewską zakupiliśmy tradycyjne polskie smakołyki na wieczorek międzykulturowy, a krótko po tym wyruszyliśmy w dalszą podróż do celu. Po drodze mogliśmy zobaczyć krajobraz Litwy, a potem samej Łotwy. Do Cēsis dotarliśmy jako pierwsi około godziny 16. Zaczęliśmy się rozpakowywać, jednocześnie czekając na resztę uczestników. Wieczorem zaczęliśmy zawierać pierwsze znajomości, jednakże każdy był zmęczony po długiej podróży więc stosunkowo szybko poszliśmy spać. Po śniadaniu następnego dnia poznaliśmy prowadzącą nasz projekt – Annę, która z zawodu jest dziennikarką na Węgrzech. Pierwszy oficjalny dzień zajęć minął nam na poznawaniu innych oraz wykonywaniu zadań z gry miejskiej. Trzeba było wykonać kilka kreatywnych czynności w centrum miasta, jak wysłać pocztówkę, którą mogło być selfie z zamkiem w tle, lub też zapytanie się miejscowych o jakieś trzy pomocne łotewskie słowa. Wieczorem wróciliśmy na ewaluacje. Dzień trzeci zaczęliśmy od warsztatów poświęconych temu o czym jest nasz projekt, o raz zaprezentowaliśmy w kilku zdaniach nasze organizacje pozarządowe. Następnie Węgrzy, przedstawili nam swoją prezentację na temat artykułów, które możemy znaleźć w gazetach, krótko potem sami, podzieleni na grupy przygotowywaliśmy plakaty dotyczące problemów dzisiejszego świata. Kolejne zajęcia poprowadziły Włoszki, które w bardzo ciekawy sposób pokazały nam jak można stworzyć ciekawe broszury. Wieczorem razem z Węgrami przeprowadziliśmy wieczorek międzykulturowy, na którym pokazaliśmy z czego słyną nasze kraje: jedzenie, tańce czy kulturę, która przecież w każdym miejscu na świecie, różni się od siebie. Poniedziałkowy ranek spędziliśmy w budynku wydawnictwa na warsztatach z dziennikarką, która opowiadała nam o swojej pracy. Potem wybraliśmy się do budynku, do którego uczniowie przychodzą po zajęciach, aby odrobić lekcje czy samodzielnie się rozwijać w wybranym przez siebie kierunku. Po obiedzie zajęliśmy się fotografowaniem ciekawych dla nas reklam, które nas otaczają, aby po powrocie móc je omówić. Wieczór spędziliśmy na hiszpańsko-rumuńskim wieczorku międzykulturowym. Następny dzień rozpoczęliśmy od warsztatów na temat wpływu mediów na życie człowieka. W ciekawy sposób zaprezentowaliśmy kolegom i koleżankom z innych krajów jak jedna informacja przekazywana wiele razy, zmienia się w coś całkowicie innego, niepasującego do pierwotnego zdarzenia. Następnie przerabialiśmy zdjęcia na rumuńskich warsztatach. Po obiedzie projektowaliśmy stronę internetową, tak aby była czytelna i łatwa w odnajdywaniu informacji. Hiszpanie przygotowali warsztaty na temat dziennikarstwa w internecie. Omówiliśmy sposoby przekazywania informacji, a potem podzieleni na różne grupy, sami wcieliliśmy się w role współczesnego blogera, a wieczorem poznawaliśmy Sycylię i Łotwę na ostatnim już wieczorku międzykulturowym. Wolne po południe spędziliśmy w stolicy Łotwy – Rydze. W trakcie gry miejskiej zwiedziliśmy miasto, z góry – wjeżdżając windą na najwyższe piętra w hotelach czy centrach handlowych, z dołu – chodząc po starym mieście jak i również nowych interesujących miejscach. Po powrocie zagraliśmy w polską ruletkę, która wszystkim się bardzo podobała. Ostatni oficjalny dzień projektu zleciał wszystkim bardzo szybko. Zajęcia podsumowujące projekt, przypominały nam wszystkim, że nadszedł czas pożegnań. Po obiedzie, nadszedł czas na ostatnią oficjalną część naszego projektu – ceremonię wręczenia YouthPassów – europejskich certyfikatów potwierdzających wzięcie udziału w projekcie. Wkrótce potem zaczęliśmy się pakować i cieszyć ostatnimi wspólnymi chwilami. Po północy pożegnaliśmy Węgrów, którzy zdecydowali się zacząć swoją podróż szybciej. 30 sierpnia, po pożegnaniu wszystkich grup wyruszyliśmy w drogę powrotną, jednakże skorzystaliśmy z okazji i wybraliśmy się do Jurmala – pięknego miasta położonego nad morzem. Zobaczyliśmy promenadę, park w którym była bardzo wysoka wieża widokowa, z której było widać niektóre wieżowce Rygi, czy muzeum opowiadające historię miejscowości. Krótko potem wybraliśmy się na plaże, gdzie niektórzy z nas zdecydowali się wykąpać w morzu. Wieczorem wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski. W domach zagościliśmy około godziny 7 następnego dnia.